ID.3

Q&A ID.3 Software update 2.1

Antwoorden op je vragen m.b.t. de update

Arrow down Lees verder

Wanneer ben ik aan de beurt?
In maart ontvangt elke rijder een uitnodiging. Dealers nodigen de berijders gefaseerd uit in verband met de werkplaatscapaciteit en coronamaatregelen. We verzoeken u de uitnodiging af te wachten.

Hoe maak ik een afspraak voor de software-update?
Het meest eenvoudige is om dit te doen via de link in de uitnodigingsmail van de dealer.

Kan ik telefonisch een afspraak maken
Ja, dat kan. Neem contact met ons op via 076 - 800 00 00.

Hoelang duurt de software-update?
De update duurt ongeveer een werkdag.

Kan ik de software-update thuis uitvoeren?
Nee, de software-update moet uitgevoerd worden met de juiste apparatuur in de werkplaats.

Kan ik mijn auto veilig inleveren en ophalen in verband met COVID-19?
Uiteraard kan je je auto veilig inleveren en ophalen bij onze werkplaats. 

Kan ik gebruikmaken van vervangend vervoer?
Ja, dat kan. Geef bij het maken van je afspraak aan dat je gebruik wil maken van vervangend vervoer. Wij zorgen dat er een auto voor je klaarstaat, in dit geval gratis.

Welke extra features kan ik gebruiken na de software-update?
Voor alle ID.3 1ST modellen komt Apple CarPlay beschikbaar. Op de ID.3 1ST MAX wordt ook het Augmented Reality Head-Up Display geactiveerd.

Moet ik voor toekomstige updates ook naar de Volkswagen dealer, of kan ik de software online downloaden?

Na deze software update is het mogelijk om toekomstige software updates "over-the-air" plaats te laten vinden.

Zijn software-updates verplicht voor mijn ID.? Bijvoorbeeld als de software van mijn auto al eens is ge-update?
Volkswagen adviseert beschikbare software-updates zo spoedig mogelijk te laten installeren. Je kunt gebruik maken van extra’s en verbeterde functies nadat de update is geïnstalleerd.

Wat kost de software-update?
De software-update is gratis.

Krijg ik een bevestiging van de software-update?
Jazeker, wij registreren je update in de Volkswagen systemen en documenteren dit in je digitale serviceplan.

Hoe weet ik of mijn ID. de software-update heeft gehad?
Neem bij twijfel contact met ons op. Wij kunnen je dan informeren over de software-stand van je auto.

Verloopt de fabrieksgarantie als ik de update niet laat installeren?
Nee, de fabrieksgarantie verloopt niet.

Kan ik alleen bij de Volkswagen dealer terecht die mijn auto geleverd heeft?
Nee, je kan voor de software-update bij alle Volkswagen dealers en servicepartners terecht.

Mijn ID.3 geeft storingen, maar ik heb nog geen uitnodiging voor een update gehad. Wat kan ik doen?

In het geval van storingen kan je uiteraard altijd de dealer benaderen. Hij zal proberen je zo snel mogelijk te helpen. Voor de tijd dat de auto in de werkplaats staat, kan je gebruik maken van gratis vervangend vervoer.

Waarom hebben jullie in 2020 auto’s geleverd waarvan jullie wisten dat de software nog niet af was?

Om aan de grote vraag naar ID.3 modellen te voldoen, hebben we de eerste auto’s geleverd zonder functionerend App Connect en Augmented Reality Head-Up Display. Bij levering is afgesproken dat deze klanten in Q1 van 2021 worden uitgenodigd om deze features te activeren.

Via onderstaande knop kun je een software update afspraak maken voor je ID.3. Voer bij stap 1 je kenteken in, bij stap 2 je kilometerstand en kies vervolgens voor de optie: ''Software update ID Modellen''. 

Maak hier je software update afspraak

Wil je meer info over deze update?

Laat je gegevens achter middels het onderstaande formulier en een van onze adviseurs neemt contact met je op. 

Klik hier voor meer informatie over het privacy beleid en de algemene voorwaarden.